Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Ръжено - пшенични Лавандулови бисквитки на Бети

Както ме е обхванала лавандуловата мания, сегашното ми предложение е по рецепта на Бети.
     Ако не знаете коя е Бети и какво прави тя, ще ви кажа, тя прави чудеса! Да разглеждам творенията й ми действа като катализатор на желанието да готвя, да снимам и да импровизирам. 

Още докато първата тава с бисквитки беше във фурната, из цялата къща се носеше ухание на лавандула. Чак си представих, че съм на някоя поляна, цялата оцветена в лилаво. Направих достатъчно, за да изпратя при роднини по Черноморието и още на няколко места. Отвсякъде отзивите бяха положителни. Всички бяха очаровани и повечето искаха рецептата. Можете да се досетите, че вкъщи свършиха още същата вечер.

Какво друго мога да ви кажа за бисквитките? Освен, че са изключително ароматни, вкусни, лесни за приготвяне, изглеждащи страхотно и перфектно съчетаващи се с чай и кафе. Това определено са едни от най - вкусните малки сладки, които съм приготвяла и почетно ще влязат в топ 10 на любимите ми рецепти!

Необходими продукти: 
  • 100 гр. меко масло;
  • 100 гр. пудра захар;
  • 1 ампула ванилия;
  • 2 с.л. суха лавандула;
  • 2 яйца;
  • 250 гр. ръжено-пшенично брашно;
  • 50 гр. трици;
  • 1 ч.л. бакпулпвер;
  • 1/2 ч.л. сол;
Начин на приготвяне:
Минаваме през сито брашното с бакпулвера и содата. Сипваме ги в купа и добавяме към тях триците. Разбъркваме.
Аз използвах суха лавандула, затова я смлях съвсем леко със захарта в блендер. Целта ми беше само да раздробя цветчетата, но все пак да не я правя на прах.
Разбиваме маслото със захарта, към тях добавяме яйцата и след като сме получили хомогенна смес, към нея прибавяме и на части брашното.
Оформяме топка и завиваме в свежо фолио. Ако тестото лепне прекалено, си натрийте ръцете леко с брашно, но не добавяйте към тестото.
Оставете го в хладилник за няколко часа /Бети съветва да е поне една нощ/, но аз правех едновременно торта и тези бисквитки, така че на тестото му беше ''позволено'' само 3-4 часа в хладилника.


Когато го извадим, може да го омесим малко, за да поомекне малко. Откъсваме парче и го разстиламе директно върху хартия за печене, за да не се налага да го отлепяте от плота и да деформирате бисквитките. Аз посипах съвсем малко брашно по точилката и хартията за печене, за да ми е по - лесна процедурата. Разточват се много тънко и се оформят по желание. Може да използвате резци с бутало или подръчни средства за щампиране. Моят главен помощен уред беше чукът за месо :) 
Пекат се на 170ºC /340ºF за около 5-6 мин. Изваждат се, отлепят се много лесно от хартията и се оставят на метална решетка да изстинат. Хартията може да използвате за следващата партида :)

''Аранжирайте'' с ароматен чай или кафе :)


Да ви е сладко!

 

2 comments:

  1. Елица, благодаря ти за хубавите и топли думи!
    Много, много ме зарадва публикацията ти!
    Правиш красиви снимки и си много вдъхновена!
    Слънчев ден и много настроение ти желая!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Няма за какво да ми благодариш, това е самата истина и съм сигурна, че мнението ми ще споделят много хора! :)
      Радвам се, че харесваш снимките ми!
      Много усмивки ти желая!

      Delete