Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Щастие в чинията с черешки и лавандула

Онзи ден ми донесоха една пълна торба с домашни черешки и още една с ягоди! Какъв празник само! :)

     И колкото и да ги обичам, ако не приготвя половината в някаква вкусотия, няма да съм аз! 
Да е кекс, не искам да е кекс, да е торта, не искам да е торта, да е тарта, да е плодова салата, тарталети ... и т.н. не! И тъй като продължавам със здравословната тематика, с по - малко захар и т.н., та се спрях на крамбъл! Отдавна не бях приготвяла, а всички вкъщи го харесват. 


      Веднага в съзнанието ми изникна картинката на светли овесени блатове и силнонаситената червена сърцевина. Това ще е :) Този път не съм чакала. отидох до магазина да взема боровинките и лавандулата, които ми липсваха и запретнах ръкави. Да не ви казвам, че от предишния ден бях сложила една сладоледена торта да стяга, та и с нея се занимавах, но няма да занимавам вас с нея сега :)


      Искаше ми се да има по - различен аромат, нещо екзотично и не толкова разпространено. Но какво да бъде? Да, както казах вече - лавандула. Веднага щом се спомене това растение, си представям необятните полета из Южна Франция, където се отглежда. Целият този цвят, аромат във въздуха ... направо се пренасям там. А това са и едно от местата в листата ми ''To go'' :) Преди време някъде бях прочела, че ако спомените ухаят, то ароматът ще е на лавандула! 
      Не бях приготвяла нищо с нея досега и да ви призная, чист пропуск от моя страна.


Поразрових се какво ще намеря за това божествено растение и ето малко данни:
      - В миналото само царете са можели да си позволят вечнозеленото растение. Римляните я използвали за ароматни бани, защото има благоприятен ефект върху кожата. Давана е и на родилките, за успокояване на болките. Има теория, че предпазва от завист и лоши очи. 
     - Мирисът на лавандула може да ви пренесе в провансалските тюркоазени полета, като едновременно с това да успокои нервите ви. 
      - Помага при лечението на кашлица и е добър вариант за инхалация. 
      - Компресите от лавандула помагат при кожни проблеми.
      - Ако сте се замисляли защо повечето продукти против молци са с аромат на лавандула, е може да се досетите, че ароматът й гони малките летящи вредители.
      - Успокояващото действие помага при главоболие, нервност, безсъние, сърцебиене, менструални болки.
       - Маслото от лавандула спомага не само за естетическите проблеми с външния вид, но и предпазва от косопад, пърхут и ускорява регенерацията на клетките.
       - Етеричното масло влияе благоприятно при изгаряния.

Хайде сега пригответе от този вкусен крамбъл и поканете вашите на чаша кафе и раздумка :)


Необходими продукти:
  • 1,5 ч.ч. нарязани ягоди;
  • 2 ч.ч. обезкостени черешки;
  • 150 гр. /1 опаковка/ боровинки;
  • 1 ч.ч. фини овесени ядки;
  • 1/3 ч.ч. овесени ядки;
  • 1/2 ч.ч. кокосови стърготини;
  • 1 с.л. чиа семена;
  • 1/2 ч.ч. брашно;
  • 125 гр. меко масло;
  • 1 ч.л. сушена лавандула;
  • 1 ч.ч. бадемово брашно /смляни бадеми/;
  • 1 непълна ч.ч. кафява захар;

Начин на приготвяне:
Смесваме всички съставки за блатовете в купа - брашната, овесените ядки, кокосовите стърготини, чиа семената, 2/3 ти от кафявата захар, лавандулата и маслото. Бъркайте, докато получите смес с консистенция на ''мокър пясък''.  
Разпределяме половината от тази смес на дъното на тавичка с размери 20/20. Аз нямах такава под ръка, затова импровизирах. Слагаме за 10мин във фурната на 160 градуса.


В друга купа смесваме нарязаните ягоди, черешите и боворинките с останалата 1/3 от захарта и разбъркваме. Изсипваме върху изпечения долен блат и отгоре изсипваме останалата половина от сместа с брашната.
Изпичаме за около 45мин в предварително загрята фурна на 175С градуса.


Поднасяме топло, по желание с топка сладолед :)


Да ви е сладко и до следващия път!


2 comments:

  1. Вкусно и уханно! И аз обожавам лавандула! В близък град до моя има малка рафинерия и когато започне прибирането и обработката на лавандулата целия град ухае вълшебно няколко дни.....Гледам да си намеря работа там през тези дни! Радвам се, че са ти допаднали моите бисквитки!
    Поздрави и усмивки, Елица!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Звучи чак невероятно! Целият град да е изпълнен с аромат на лавандула :) Много благодаря за вдъхновенията!
      Поздрави, Бети :)

      Delete