Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Ябълков пай, мини версия и автомобилни неволи

            Днес денят беше изключително дълъг! Планът беше да правя торта - дъга за малкия ми племенник, но уви, денят беше приготвил ''по-приятни'' изненади за мен. Пътувайки към мястото, където щях да приготвя тортата и да зарадвам малкото злато, чух шум и усетих, че става нещо с колата. Отбих и гумата ми беше почти напълно спаднала от един голям пирон, забит в нея. Стана ми ясно, че тортата няма да я бъде днес... Час и половина по - късно, няколко счупени нокътя, мръсни дрехи и още толкова мазоли по ръцете и с помощта на роднина, който се отзова, гумата беше заменена с резервната. Малко след това вече бях в сервиза, където я залепиха и сложиха на мястото й.
   Доста поучителна история, изводът от която беше, че колкото и да има желание, никоя жена не би могла да си смени гумата, освен ако няма мъжка сила :)

   


       Когато се прибрах вкъщи, бях все още решена да започна тортата. Но останах само със започването и готов крем. Толкова ме боляха ръцете и бях капнала от двучасовата борба с гумата, че беше непосилно да продължа. Е, и утре е ден :) Стискайте ми палци!!

    И тъй като бях обещала вече рецептата за вкусния ябълков пай на страницата ми тук, ето я и нея :)

Необходими продукти:
За тестото: 
  • 125 гр. масло;
  • 1 ч.ч. пудра захар;
  • 1 пакетче бакпулвер;
  • 100 мл. прясно мляко;
  • 1 яйце;
  • 500 гр. пресято брашно;

За плънката:
  • 1.5 кг. ябълки;
  • 150 гр. стафиди;
  • 130 гр. захар;
  • 100 мл. бяло вино;
  • 2 ч.л. канела;




Начин на приготвяне:
       Маслото и пудрата захар се разбиват до побеляване. Прибавяме пресятото брашно с бакпулвера, разбъркваме, докато маслото поеме брашното. След това счупваме яйцето и бъркайки, добавяме и прясното мляко.
       Омесваме тестото и се оставя в хладилник за около 30тина минути. Изваждаме го и отделяме 1/6та, която ще използваме след това за украсата върху пая.
        Разточваме върху набрашнен плот кръг, малко по - голям от тавата, в която ще печем. Толкова голям, че да може да покрие и страните.
       Така оформеното тесто, слагаме в предварително намаслена и поръсена с брашно тава.



       Сега е време да приготвим и плънката. Малко масло се загрява със захарта и се оставя да се карамелизира на слаб обън. Не искаме карамелът да загори!
       Ябълките се обелват внимателно и се нарязват на по - едри парчета.* Изсипват се в карамела за 10тина минути да се задушат и след това изсипваме виното, канелата и стафидите. Разбъркваме и оставяме на тих огън за 15 минути.
       Виното вече трябва да се е поизпарило. Отцеждаме ябълките и ги оставяме да изстинат.** След това плънката се изсипва върху тестото.



       С отделената 1/6та от тестото оформяме и изрязваме ''капачето'' на пая и го поставяме отгоре върху плънката.
        Печем на предварително загряна фурна на 190-200С градуса за около 45 минути до готовност. Ако печката го позволява, на горен и долен реотан.



* Ако нарежете ябълките на малки парчета, те ще станат на каша при варенето.
** Ако не е изстинала напълно плънката, тестото за ''капачето'' ще се размекне и няма да можете да оформите украсата.

За мини пайчетата процедурата е абсолютно същата, с разликата, че на тях им трябват до 25-30 минути за изпичане.

Поднасяме с топка сладолед с орехи :)



Да ви е сладко!



No comments:

Post a Comment