Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Честит Първоесенен сняг с поредната порция сготвени ябълки!


Ще започна така ... Честит Първи Сняг ... през Октомври!
Мисля си аз какво да сътворя за все по - популярния у нас, американски празник Хелоуин, а навън валят парцали сняг. 
Чак не ми се вярва. След миналогодишната липса на пухкав сняг, тази година явно предпочел да навакса, та чак подранил прекалено, снегът наистина ни изненада
Да ви призная, направо ме беше страх да си подам носа навън, мислейки че улиците няма да са почистени, навсякъде ще е киша и всичко живо, с книжка или не, се е качило на колата.


Останах приятно изненадана, когато видях, че улиците бяха почистени, нямаше киша и дори видях няколко снегорина. Но както знаете, пълно щастие няма, та колите и шашналите се шофьори бяха на всеки километър, без изключение. 
      На тези като мен, които все пак не вярваха, че Чолака ще познае и ще завали сняг, ни се наложи да почакаме час - два покрай затрупаните от работа гумаджийници. Голяма какафония, но поне свършихме нещо важно!

      За съжаление, не можах да отметна повечето неща, които бях запланувала за съботния ден и явно бях разсмяла Господ, ''казвайки'' му за плановете си :)

Но да се върнем на рецептата, която се роди съвсем спонтанно, когато ми остана тесто от Ябълковия пай, който направих миналата седмица. Не исках да го прибирам излишното тесто в хладилника и да се чудя какво да го правя на по - късен етап. Да не говорим, че дори не знаех дали ще ми остане някакво време, за да стигна до него /до другата неделя!/. Затова не рискувах и се отдадох на импровизиции с няколкото ми останали ябълки и наличното в кухнята.

Неочаквано за мен, но този пай се хареса повече (?), отколкото този, който приготвих по оригинална рецепта. 
       Ще оставя на вас да прецените коя от двете ще предпочетете, като трябва да ви предупредя, че тази е малко по - лесна и бърза за приготвяне :)

Необходими продукти за Ябълков пай с необработени ябълки:
/за пай с размер 22см/
Рецептата за тестото ще намерите тук, но имайте предвид, че ще ви трябва около 1/5та от цялото.

За плънката:
  • 2-3 средни ябълки;
  • 1/2 ч.ч стафиди;
  • 1/2 ч.ч. сурови лешници;
  • 1 голямо яйце;
  • 1 ч.ч. захар;
  • 2-3 с.л. кокосови стърготини;
  • 1 ч.л. канела;
  • 1 с.л. ром;

Начин на приготвяне:
Ако вече имате готово тесто, разточете го с големината на съда, в който ще печете.
Тестото се поставя в предварително намаслена и поръсена с брашно тава.
За плънката ще трябва да обелите и нарежете ябълките на кубчета.
Накълцайте лешниците на ситно.
Разбийте яйцето и към него добавете ябълките, лешниците и останалите продукти.
Разбъркайте хубаво и изсипете върху тестото.

Сложете да се пече в предварително загрята на 200С фурна, за около 30тина минути. 
*Ако печете във фурна с вентилатор, следете ябълките да не загорят отгоре.


Извадете и оставете да изстине.
Може да бъде поднесен топъл със сладолед или разбита сметана или студен. 

Да ви е сладко и не забравяйте порцията плодове за деня! 

No comments:

Post a Comment