Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Люти кексчета с лимонова сметана


Логически, а вече и математически погледнато, след толкова много работа, трябва да дойде време за заслужена почивка, нали? :)
Летните жеги са в разгара си, работата също не изостава от нормалното темпо, а желанието ми за второто се равнява почти на нула. Дали заради това или гузната ми съвест, че не съм приготвяла нищо хубаво от известно време насам и все по - често прибягвам до готовите сладкиши, но беше крайно време да се развихря.


Да не говорим, че след няколкото любезни подсещания от страна на приятели и роднини, чувството ми за вина ескалира и стана непоносимо.
Нямах време и нерви за провали, така че взех нещо старо и вкусно, прибавих ароматна лимонова сметана, шоколадова глазура и плодове и се родиха тези малки сладурковци.


За приготвянето на кексчетата може да прочетеш тук, а в няколко изречения ще ти разкажа как направих останалото.
За целта, освен продуктите за кексчетата, са ти необходими:
  • 100 мл. сметана за разбиване;
  • 5-6 с.л. пресен лимонов сок;
  • 1/2 ч.ч. ванилова пудра захар;
  • Шепа боровинки;
  • Къпини;
  • 100 гр. готварски шоколад с високо съдържание на какао;
  • 30 гр. масло;


Приготвяне:
Кексчетата се приготвят по рецептата, а сметаната се разбива на твърд сняг*.
След това й се прибавя лимоновият сок и пудрата захар, при непрекъснато разбиване.
Прибираме лимоновата сметана в хладилника за 10тина минути.
След това оформяме сметаната върху кексчетата като скалички и ги прибираме в хладилника.
Разтопяваме шоколада и маслото на водна баня и оставяме за кратко да поизстине, но не съвсем. Трябва да е леко топло, когато го изливаме върху сметаната.
Украсяваме с мента и боровинки или каквото имате под ръка.
* За разбиването на сметаната, трябва да е била в хладилник и съдът, в който ще се разбива, да е напълно сух и студен. Аз лично държа металната купа в хладилник за няколко минути преди разбиване.

5 comments:

  1. Изглеждат чудесно, Ели! Пък и с този сметанов купол... Много ми хареса идеята за лимонова сметана. :)
    Ама се чудя - не се ли пресича?
    Поздрави!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Гери, пробвала съм и преди да правя таква сметана и съм сипвала сока от лимона директно, докато бъркам с миксера, и на тънка струйка и досега не са е пресичала. Не знам дали не зависи и от това, че аз я разбивам напълно преди това, а не е докато е в течно състояние ...
      Поздрави, мила!

      Delete
    2. Ще го имам предвид, благодаря ти! Никога не съм опитвала и затова питам. Сигурно е страшно вкусна и свежа. :)
      Поздрави, Ели!

      Delete
  2. Разкошни! Много апетитно изглеждат с течащата по тях глазура :-)

    ReplyDelete