Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Най - вкусният Орехов пай


Здравейте от далечна Америка!
Как сте, приятели? - Надявам се, че всичко е наред около вас ... и че най - после е започнало да се затопля, а снеговалежите в страната са спряли напълно. 

Все пак трябва да посрещнем Великден със зеленина, а не с бели покриви и дим от комуните :)


Както ви казах наскоро, моето предизвикателство започна. За тези, които се интересуват, всичко върви добре. За останалите - пак така :)
Знам, че последните седмици съвсем се загубих, но обещавам, че когато се върна ще наваксаме с хубави и интересни рецепти, снимки, различни места, преживявания и новини! 


Всичко, което ми се случи досега, макар за малко време, е толкова много, че имам усещането, че съм на това ново и непознато място от месеци. Това, което ми направи силно впечатление и остави малко неприятно усещане съвсем в началото на пътуването ми, беше че като българи, не се славим с някакви привилегии по летищата, освен тези като допълнителни проверки и лоши погледи от околните...  Докато проверяващите тършуваха из багажа ми, си мислех дали ако бях българка с френско или каквото и да е друго гражданство, нещата щяха да стоят по същия начин?

За щастие, проверките преминаха бързо и без излишни сътресения. Когато пристигнах отвъд океана, очакванията ми бяха за студено, ветровито и снежно време. Все пак температурите последните две седмици преди да замина, бяха -25С ... Но природата се оказа благосклонна към нас и ни изненада приятно с цели 13-15 градуса над температурата на замръзване! Имайки предвид, че това е най - топлото време за последните 6 месеца, тук си е направо ''лято''. Хората се разхождат по къси панталони и тениска, жените със сандали ... аз ли? Ще попиташ и за мен, нали? Ами аз все още съм със зимното си яке, шал и ботуши. Доста интересна комбинация от модни предпочитания се образува по улиците на града.


О, но аз съвсем забравих да ви спомена за интересния полет, който имах! Беше "само" 26 часа ... да, добре прочетохте 26 часа!!! Имайки предвид 24те часа, които не бях спала преди заминаването ми ... помните ли онази красива торта, която ви показах на страницата на блога? Сега да не си помислите, че съм я приготвяла цяла нощ преди заминаването? Просто празненството продължи до късно и тортата беше изядена в ранните часове на деня. И да, рецептата за нея е на изчакване за публикация ...

Разказах ви набързо защо липсата ме е хванала и къде ме е намерила, а сега няма да губя повече от времето ви и ще ви представя невероятния десерт, който приготвих наскоро и който със сигурност ще повтора!


Ако обичате орехи и пай, това е вашия десерт! За приготвянето му може да се наложи да отделите малко повече време, но, повярвайте ми, заслужава си! 


Орехов пай с кори за баница
Необходими продукти:
  • Няколко кори за баница;
  • 80 гр разтопено и охладено масло за намазване преди печене;
  • 125 гр за плънката;
  • 150 гр кафява захар;
  • 180 гр смлени на ситно орехи;
  • 20 гр смлени бадеми;
  • 4 яйца;
  • щипка сол;
  • 1/2 ч.л. канела;
  • 25 мл Бейлис (рецептата е с ром, но аз нямах);
  • 50 гр брашно;
  • пудра захар за поръсване;
  • филирани бадеми;

Начин на приготвяне:
Добре е да започнете приготвянето от предходния ден, защото това е сладкиш, който изисква малко предварителна подготовка и е добре да приготвите сместа за плънката от рано.
Това става като смесим в купа мекото масло и захарта, бадемите и орехите и разбием на пухкав крем.
След това едно по едно и с непрекъснато разбиване им добавим яйцата.
Идва ред на алкохолната съставка, а след нея и подправките.
Накрая изсипаме брашното и бъркаме с дървена лъжица до пълното му поемане от сместа.

Така готовата смес се поставя в купа и се покрива с прозрачно фолио. прибираме в хладилник и оставяме да престои за нощ*

*Има вариант да прескочте дългото чакане като добавите 1/2 ч.л. бакпулвер към сместа и да я оставите в хладилник само за 1-2 часа.


Изберете си форма с падащи стени и я намажете с масло.
Започнете да редите една по една корите за баница като след всяка намазвате с масло.
Корите трябва да са подредени така, че дъното и стените на формата да са покрити  и да има достатъчно от тях, за да покрият сместа, която ще изсипем вътре.

По рецепта корите са 5, но аз използвах 7-8.
Когато редите корите, след всяка намазвайте с разтопеното масло.
Когато сте готови с основата, изсипете сместа с орехи и бадеми и загладете добре.
Откоре захлупете с краищата на корите.
Намажете отгоре с масло и печете в предварително загрята фурна на 170С за около 45мин.

10мин преди да го извадите от фурната, объркайте малко масло с бадемите за поръсване и ги разпределете върху капачето от кори.  Оставете ги, докато добият златист загар.

Изчакайте десерта да изстине и сервирайте :)


Да ви е сладко!


Източникът този път: Cooks and Bakes :)

10 comments:

  1. А източникът на Дани мисля, че беше Йоана. ;) Прекрасен е, Ели, истинска фантазия са снимките ти! И аз съм запазила рецептата за проба, само да стигна до нея. :)
    Прегръдки и очаквам скоро да ни разкажеш! Стискам ти много силно палци! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Точно така, Гери, първоизточникът е Йоана :)
      Благодаря за милите думи! Скоро се надявам да се завърна и да разказвам подробно!
      Усмивки ти пращам :)

      Delete
  2. Великолепен е този орехов пай! Ще чакам и аз разкази:))) Засега ти пожелавам прекрасни емоции, моменти, и все красиви неща! Поздрави!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти, Кате :) Скоро ще разказвам подробно... за съжаление времето ми не лети, а препуска тук... :)
      Поздрави!

      Delete
  3. Ели,пожелавам незабравими мигове от настоящото пътуване,хубаво време и положителни емоции!Паят е великолепен!

    ReplyDelete
  4. Ели, паят звучи много апетитно!
    Пожелавам ти само хубави емоции в пътуването ти!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти, Бети :) Радвам се, че ти е харесал паят!
      Вече съм на наша земя, така че запретвам ръкави :)
      Поздрави!

      Delete
  5. Ели, здравей! Попаднах на блога ти случайно, но много се зарадвах особено като видях, че си направила и прекрасния орехов сладкиш ;) Да, рецептата е на Йоана, много добре се получи, като аз добавих бадемите за украса. Според мен с тях се получава прекрасно, става още по-хрупкав.
    Поздрави и весели и светли празници!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Здравей, Дани! Радвам се, че си попаднала тук :) Сладкишът ми стана фаворит определено!
      Усмивки и весели празници :)

      Delete