Блогът се премести!

Здравейте, Cake and Pancake се премести! Ще бъдете пренасочени след 6 секунди. Ако не ви се чака, посетете
https://cakeandpancake.wordpress.com/

Спомени от Великденския заек с морковите ...

        Покрай Великден и цялото това готвене, работа /да, наложи ми се да работя повечето официално почивни дни/, ходене насам - натам, недоспиване, празнуване на Цветница /и след това!/, идеята ми да направя още веднъж от любимата ми морковена торта, остана само хубав спомен :)


   

       Да, добре ме разбрахте! Любима :) Преди няколко години, когато я направих за първи път, подходих доста скептично, защото в главата ми се въртеше онзи виц за заека, който всеки ден ходел в сладкарницата да пита дали има от тортата с моркови ... ходел и питал и това се повторило толкова пъти, че собствениците на сладкарницата взели, че заредили от въпросната торта. И един ден, когато заекът отишъл и отново попитал дали имат от морковената торта, те радостно отговорили положително, а неговият коментар бил ''Много е гадна, нали?!'' :)
        Това май е един от вицовете тип ''Къци'', но все пак ми е останал като спомен, а и да си призная, май е един от малкото, които съм запомнила :)
        Започнах аз тортата, а около мен в кухнята се озъртаха любопитни погледи, чудещи се какво ще правя с такова количество моркови. По - голямата част от семейството ми не са привърженици на канелата, за разлика от мен, но въпреки това сложих толкова, колкото се искаше в рецептата. От уплах да не се проваля в морковената задача, може би :)
         Не знам дали сте на същото мнение като мен, но все пак морковите не са само за салата и солени ястия. И мисля, че всеки поне веднъж в живота си трябва да опита от това тортичката.
Няма да ви убеждавам, че е една от най - лесните торти, защото всички продукти могат да бъдат намерени по магазините.

Предварително се извинявам за качеството на снимките, тъй като са правени преди някоя и друга година :)      



Ако все пак не сте се разубедили от добреразказания ми виц, ето и рецептата:

Морковена торта с орехи

Необхдоими продукти:

  • 350гр. фино настъргани моркови;
  • 4 яйца;
  • 100 гр. кафява захар;
  • 150 гр. бяла захар;
  • 100 мл. прясно изцеден портокалов сок;
  • 120 мл. олио;
  • 280 гр. брашно;
  • 1 ч.л. канела;
  • 1 ч.л. сода;
  • 1 и 1/2 ч.л. бакпулвер;
  • 1/2 ч.л. сол;
  • 50 гр. печени несолени орехи, нарязани на дребно;
  • 50 мл. стафиди, накиснати в ром;

Продукти за крема:

  • 125 гр. меко масло;
  • 350 гр. крем сирене, престояло на стайна температура поне 2 часа;
  • 200 гр. пудра захар;
  • 1 ч.л. настъргана портокалова кора;

Начин на приготвяне:
Загряваме фурната на 180С градуса.
      Всички сухи съставки се смесват и от тях се отделят 2 с.л, които се смесват в друга купа със стафидите и орехите. След това разбиваме яйцата и двата вида захар за няколко минути, докато се получи пухкав и гъст крем. Към тях постепенно започваме да добавяме олиото, портокаловия сок и настърганата кора.
      Към така получената смес започваме да добавяме брашното, смесено с останалите сухи съставки. Бърка се до получаване на хомогенна смес като накрая добавяме морковите, стафидите и орехите.

      Готовата смес* се изсипва в намаслена и набрашнена форма за торта, покрита с хартия за печене, с падащи стени. Пече се в предварително загрятата фурна за около час или до суха клечка.
* Ако имате две еднакви по големина форми, можете да разделите сместа на две и да ги изпечете заедно. Ако ли пък нямате, след печенето ще се наложи да разрежете по дължина на два еднакви блата.

Готовите блатове се оставят да се охладят върху метална решетка за 20тина минути.
      През това време можете да си приготвите и вкусния крем. За целта разбиваме маслото, докато побелее и към него добавяме крем сиренето и портокаловата кора. Готовият крем се прибира в хладилника, покрито със свежо фолио до употреба.

Сглобяването на тортата е изключително лесно. Един блат се намазва обилно с крема, върху него се поставя другият блат и процедурата се повтаря. Отгоре може да се декорира с орехи, настъргана портокалова кора или каквото ви дойде на ум.





Да ви е сладко! :)
Използван източник: http://sunshineskitchen.com/.

No comments:

Post a Comment